Та шалгалтад ирэхдээ антиген буюу эсрэгтөрөгчийн (72 цагаас хэтрээгүй байх) эсвэл PCR шинжилгээний сөрөг тест (7 хоногоос хэтрээгүй байх) эсвэл COVID-19-өөр өвдөөд эдгэрсэн тухай тодорхойлолт (180 хоногоос хэтрээгүй байх) авчрах ёстойг анхаарна уу. Байхгүй тохиолдолд та шалгалт өгөх боломжгүй. Бусад мэдээллийг танд сургуулиас өгнө.

Deskriptory pro češtinu jako druhý jazyk jsou určeny jak pro práci ve výuce, tak i pro samostudium studentů-cizinců. Deskriptory jsou pomůckou pro zaznamenání procesu učení se jazyku. Koncepce deskriptorů vychází a navazuje na sebehodnotící deskriptory v Evropském jazykovém portfoliu: https://ejp.rvp.cz. Zvláště v prostředí portfolia jsou deskriptory určené pro sebehodnocení studentů. Nejedná se tedy o testovací nástroj ani o nástroj, na jehož základě by mělo docházet k hodnocení studenta učitelem.

Deskriptory představují popisy konkrétních dovedností, které odpovídají konkrétní úrovni dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, a zároveň pomáhají spoludefinovat obsah češtiny jako druhého jazyka. Tvoří jednotnou stupnici a jsou formulovány jednoznačně, stručně a pozitivně (tedy říkají, co student umí, nikoliv, co neumí). Sebehodnotící deskriptory je možné využít v několika ohledech: ke stanovení cílů pro jednotlivce i pro celou třídu, pro zjišťování pokroku studenta/studentů a pro sladění práce s učebnicí.

Další informace pro práci s deskriptory je možné nalézt na Metodickém portálu RVP a v Metodické příručce EJP v praxi.




Zvolte dovednost.